Welcome to Melin's Blog | Click Like For My Page | Do a Follow | Klik Widget Di Bawah Ya | Just a Click ForDashboard / Follow
✿ღ✿Gadis ♂ Blogger✿ღ✿: Kepada Perempuan:Yang Kita Hendak Ialah Perhatian
annyeong my chingu~~mi hao ma ?Gemok aku dok Hostelll . mane tak nye , pagi,tengah hari,petang,malam,supper and now dah naekk 11KG :'( Gemokkk kn ? Heeeeeee:D

Follower Setia

Saturday 2 July 2011

Kepada Perempuan:Yang Kita Hendak Ialah Perhatian

Jadi, saya nak berkongsi beberapa pendapat saya di sini.

1) Apabila kita perempuan-perempuan ni ada masalah atau inginkan perhatian, usah bergantung pada satu sumber sahaja kerana mungkin pada masa itu suami/mak kita pun tengah sibuk dengan urusan masing-masing. Bina beberapa sumber yang BETUL.

Kita...ya, kita sendiri bertanggungjawab terhadap 90% kebahagiaan yang kita nak. 10% lagi orang-orang di sekeliling kita.


2) Berkait dengan sumber yang betul dalam poin di atas. Pilih sumber yang betul untuk mengadu. Kenapa banyak sangat kes isteri orang jatuh cinta dengan suami orang di tempat kerja?

Cerita tipikal yang saya selalu dengar ialah, salah seorang ada masalah rumahtangga dan tengah mencari tempat mengadu. Orang di kubikel sebelah menunjukkan simpati. Hari-hari bertanya khabar kemudian berkepit dan pangg~ hubungan gelap bermula.

Kepada suami, cuba la ambil masa sikit, paling tidak 15 minit sehari dan berikan perhatian 100% kepada isteri anda, tanpa gangguan telefon dan TV. Dengar apa yang dia nak luahkan. 15 minit takkan tak boleh? Orang perempuan ni, dia sikit takpe, tapi mesti kerap. Bukannya grand, lepas tu lesap.




1) Kenapa perempuan malu-malu, suka berhias, baju ada satu kontena. Perhatian lah...Perhatian dari lelaki yang disukai. Perhatian apabila kawan-kawan memuji. Kalau mak puji pun, hidung dah kembang kempis.


2) Kepada AYAH-AYAH dan ABANG-ABANG, sila ambil berat pada anak perempuan atau adik anda sebelum dia mencari dan berkenalan dengan lelaki di luar. Baca kenyataan ini, perempuan sentiasa 
PERLUKAN PERHATIAN.
Sangat suka dengan kempen yang dianjurkan kerajaan Singapura baru-baru ini - Date With Dad. Kempen yang bertujuan supaya anak-anak remaja perempuan berasa dihargai oleh lelaki pertama dalam hidupnya, ayah mereka. Secara tak langsung, ini membantu mereka belajar untuk menilai lelaki. Taklah semberono mengikut lelaki asing yang menyapa di jalanan, padahal bertanduk di kepala.


!~Like Entry and FanPage Melin Yea~!

0 budak comel:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...